ساخت هواپيماي خودتعمير شونده با الهام از مهندسي آفرينش الهي
صفحه 1 از 1
ساخت هواپيماي خودتعمير شونده با الهام از مهندسي آفرينش الهي
ساخت هواپيماي خودتعمير شونده با الهام از مهندسي آفرينش الهي
مهندسان هوافضا در دانشگاه بريستول موفق به ارائه طرحي براي ساخت هواپيماهاي خود تعمير شونده شدند.
به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين سيستم، قسمتها و اجزاي تو خالي هواپيما را با نوعي صمغ كائوچو كه خود به خود در مدت زمان كوتاهي محكم ميشود، پر ميكند و به محض آسيب يا سوراخ شدن هر قسمت از هواپيما، از همان قسمت تراوش كرده و حتي در حال پرواز آن را ترميم ميكند.
اين صمغ باعث ميشود آلياژ به كار رفته در هواپيما 80 تا 90 درصد از قدرت خود را دوباره به دست آورد كه اين ميزان براي يك عضو دوباره تعمير شده هواپيما حتي فراتر از حد استاندارد جهت ضمانت ايمني پرواز است.
محققان معتقدند كه اين تكنولوژي تا چهار سال ديگر به بازار عرضه خواهد شد. فرآيند اين تكنولوژي، همان طور كه بدن ما به طور خودكار به هنگام زخم، عمل خونريزي و پوستهبندي را انجام ميدهد، از اين نظر شباهت زيادي به سيستم بازسازي اعضا در بدن انسان دارد. اين صمغ همانند خون رنگي ( به رنگ آبي) است و بدين طريق اجازه ميدهد تا تعميركاران به آساني مناطقي كه به طور خودكار بازسازي شدهاند را تشخيص دهند. در حال حاضر محققان اميدوارند كه اين تكنولوژي تا اندازهاي به سيستم ايمني بدن انسان شباهت پيدا كند كه حتي به صورت شبكههاي رگهاي خوني در بدن انسان، در اجزا و بدنه هواپيما گسترش پيدا كند. محققان دانشگاه بريستول كه توسط شوراي تحقيقات علوم فيزيكي و مهندسي پايهگذاري شده، اعتقاد دارند كه با به وجود آمدن اين ايمني كه توسط سيستم صمغ كائوچو ارائه ميشود، روند پذيرش مواد تركيبي در صنعت هوايي افزايش پيدا خواهد كرد. مواد كائوچويي همچنين در ساختارهايي از مواد تركيبي كه در خودروها، توربينهاي بادي و فضاپيماها كاربرد دارند، به كار ميروند.
مهندسان هوافضا در دانشگاه بريستول موفق به ارائه طرحي براي ساخت هواپيماهاي خود تعمير شونده شدند.
به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين سيستم، قسمتها و اجزاي تو خالي هواپيما را با نوعي صمغ كائوچو كه خود به خود در مدت زمان كوتاهي محكم ميشود، پر ميكند و به محض آسيب يا سوراخ شدن هر قسمت از هواپيما، از همان قسمت تراوش كرده و حتي در حال پرواز آن را ترميم ميكند.
اين صمغ باعث ميشود آلياژ به كار رفته در هواپيما 80 تا 90 درصد از قدرت خود را دوباره به دست آورد كه اين ميزان براي يك عضو دوباره تعمير شده هواپيما حتي فراتر از حد استاندارد جهت ضمانت ايمني پرواز است.
محققان معتقدند كه اين تكنولوژي تا چهار سال ديگر به بازار عرضه خواهد شد. فرآيند اين تكنولوژي، همان طور كه بدن ما به طور خودكار به هنگام زخم، عمل خونريزي و پوستهبندي را انجام ميدهد، از اين نظر شباهت زيادي به سيستم بازسازي اعضا در بدن انسان دارد. اين صمغ همانند خون رنگي ( به رنگ آبي) است و بدين طريق اجازه ميدهد تا تعميركاران به آساني مناطقي كه به طور خودكار بازسازي شدهاند را تشخيص دهند. در حال حاضر محققان اميدوارند كه اين تكنولوژي تا اندازهاي به سيستم ايمني بدن انسان شباهت پيدا كند كه حتي به صورت شبكههاي رگهاي خوني در بدن انسان، در اجزا و بدنه هواپيما گسترش پيدا كند. محققان دانشگاه بريستول كه توسط شوراي تحقيقات علوم فيزيكي و مهندسي پايهگذاري شده، اعتقاد دارند كه با به وجود آمدن اين ايمني كه توسط سيستم صمغ كائوچو ارائه ميشود، روند پذيرش مواد تركيبي در صنعت هوايي افزايش پيدا خواهد كرد. مواد كائوچويي همچنين در ساختارهايي از مواد تركيبي كه در خودروها، توربينهاي بادي و فضاپيماها كاربرد دارند، به كار ميروند.
مواضيع مماثلة
» ساخت مسجدی در قطب شمال
» ساخت پلاستيك از سيبزميني
» تلاش براي ساخت شهر سبز و برجهاي ساختماني پاک
» ساخت سجاده قبله یاب با الياف فيبر نوري
» ساخت لپ تاپهاي سازگار با محيط زيست از روغن گياهي
» ساخت پلاستيك از سيبزميني
» تلاش براي ساخت شهر سبز و برجهاي ساختماني پاک
» ساخت سجاده قبله یاب با الياف فيبر نوري
» ساخت لپ تاپهاي سازگار با محيط زيست از روغن گياهي
صفحه 1 از 1
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد